رژیم لاغری ۱۰ روزه به منظور آب چربی های اضافه

اگر قصد دارید خیلی سریع وزن و چربی های اضافه خود را کم کنید این مقاله کامل و معجزه گر را از دست ندهید .

اگر توقع دارید زمانی کـه رژیم مـی‌گیرید، رژیم تضمینی دو ماهه آب توی دلتان تکان نخورد و گرسنـه نشوید، یعنی یـا به منظور لاغر شدن خیلی مصمم نیستید یـا کلا تعریف درستی از رژیم ندارید! سلامتی و زیبایی حق افرادی هست که اراده بهتر و قوی‌تری دارند. رژیم تضمینی دو ماهه همـین یک مـیان وعده را بخورید و شکر خدا را کنید این مـیان وعده را یـا درون فاصله صبحانـه که تا ناهار بخورید، یـا درون فاصله ناهار که تا شام.

هر روز تعداد آگهی هایی کـه مدعی هستند لاغری بیش از 10 کیلو ظرف کمتر از یک ماه با متد آنـها امکان پذیر هست بیشتر مـی شود. رژیم تضمینی دو ماهه آنـهایی کـه بعضا فریب این دسته از آگهی ها را خورده اند مـی گویند کـه تنـها مقدار کمـی از وزن آنـها کاهش پیدا کرده و پزشکان متخصص تغذیـه هم کاملا با آن مخالف هستند.

اگر روی ترازو رفتید و با دیدن درجه آن چشمانتان مثل توپ تخم‌مرغی گرد شدند، یعنی اینکه اضافه وزن بـه سراغ شما هم آمده! یک ماه گذشته لابد بـه خیـال اینکه درون طول روز گرسنـه بودید، توقع داشتید کـه الان حسابی وزن کم کرده باشید، اما زهی خیـال الکی! یـادتان باشد بدن انسان کاملا هوشمند است. هر چه کمتر غذا بخورید، کمتر مصرف مـی‌کند!

تازه خودتان هم درون این یک ماه از ساعت هشت که تا 12 شب کـه بدترین ساعات به منظور خوردن هستند هر چه دم دستتان آمده را بـه سمت معده فلک‌زده روانـه کرده‌اید و به خیـال اینکه قند خونتان پایین آمده، بیشتر از روزهای عادی مواد قندی مصرف کرده‌اید. به منظور اینکه متوجه شوید چقدر بدموقع چاق شده‌اید، نگاهی هم بـه تقویم روی مـیزتان بیندازید. از 20 شـهریور کـه ماه رمضان تمام مـی‌شود که تا اواسط آذر کـه ماه محرم از راه مـی‌رسد، روزهایی هستند کـه هر جا را نگاه مـی‌کنید، ماشین عروس مـی‌بینید!

چه خودتان عروس یـا داماد این روزها باشید و چه مـهمان این عروسی‌ها فرقی نمـی‌کند. بـه هر حال با این هیکل کج و کوله و شکمـی کـه از خودتان جلوتر حرکت مـی‌کند، نـه این مجالس بهتان مـی‌چسبد و نـه کلا از زندگی لذت مـی‌برید. بعد دست بجنبانید و با گرفتن یک رژیم مناسب و کوتاه مدت، هر چه زودتر چربی‌های اضافه‌تان را آب کنید.

نکش و لاغرم کن
بهترین راه به منظور کاهش اضافه وزن این هست که تمام مـیان وعده‌ها و چاشنی‌هایتان را حذف کنید. از شیرینی و شربت بگیرید که تا سس و دلستر و نوشابه. درون وعده شام هم کلا بی‌خیـال غذاهای برنجی بشوید. درون کنار این رعایت‌های غذایی، حتما فعالیت‌های جسمـی‌تان را هم زیـاد کنید. زمـین بـه آسمان رسید، آسمان بـه زمـین رسید، حتما روزی نیم‌ساعت پیـاده‌روی کنید.

اما اگر مـی‌خواهید خیلی زودتر از اینـها بـه نتیجه برسید، حتما به رژیم غذایی کوتاه‌مدت رو بیـاورید. این رژیم غذایی کوتاه مدت کمکتان مـی‌کند که تا در عرض یک هفته که تا ده روز بـه صورت کاملا اصولی چند کیلو وزن کم کنید:

صبحانـه
اسم صبحانـه رویش است. حتما صبح خورده شود، نـه لنگ ظهر!
2 عدد تخم مرغ آب‌پز
قهوه یـا چای
1 عدد سیب

حواستان باشد کـه تخم‌مرغ‌ها را حتما حتما با زرده بخورید. اگر کلسترول دارید، یعنی بیمار هستید، اصلا نباید این رژیم را بگیرید. فکر نکنید کـه مـی‌توانید بـه راحتی زرده‌های تخم‌مرغ را نخورید و آب از آب تکان نخورد! درون این رژیم روی چربی زرده‌ها حساب شده.

از خودتان ابتکار بـه خرج ندهید و به جای سیب، مـیوه‌های دیگر را جایگزین نکنید. سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریـال دارد و در مقابل بیماری‌ها بیمـه‌تان مـی‌کند. تازه حسابی سرحال و شادابتان مـی‌کند و باعث مـی‌شود که تا خود ظهر انرژی داشته باشید.

رژیم ناهار به منظور لاغر شدن

درست هست که گرسنـه هستید، اما خودتان را کنترل کنید و تا مرز انفجار نخورید! ناسلامتی مـی‌خواهید لاغر شوید.

گوشت قرمز یـا ماهی کبابی یـا آب‌پز
سالاد فصل بدون مایونز
2/1 لیوان آب کرفس

*سالاد فصل یعنی سالادی کـه در آن همـه سبزی‌های آن فصل پیدا شود؛ مثلا الان کـه در فصل تابستان هستیم، سالادتان حتما متشکل از خیـار، گوجه، کاهو، کلم، قارچ و ذرت باشد. اینکه درون این رژیم، سالاد بـه اندازه کافی گنجانده شده، حتما حکمتی دارد. معمولا رژیم‌دارها بعد از مدتی دچار بیماری یبوست مـی‌شوند اما با گرفتن این رژیم کـه کلی سبزی و مـیوه‌جات دارد، عمرا اگر این بیماری بـه سراغ شما بیـاید.

*به جای آب کرفس نمـی‌توانید کرفس بخورید. اولا اینکه اگر بخواهید آن همـه کرفس بخورید، نفخ مـی‌کنید! دوما اینکه خود کرفس فیبر دارد و در این رژیم این فیبر محسوب نشده است. وقتی آب کرفس را مـی‌گیرید، درون بافت آن شکست انجام مـی‌شود و فیبرش را از دست مـی‌دهد و این دقیقا همان چیزی هست که به منظور گرفتن رژیم بـه آن نیـاز داریم.

شام رژیم لاغری سریع


از قدیم گفته‌اند شام را بـه دشمنت بده! اما شما عجالتا که تا زمانی کـه رژیم دارید، این توصیـه را جدی نگیرید و از وعده شامتان نگذرید.

گوشت قرمز یـا ماهی یـا مرغ (کبابی یـا آب‌پز) سبزیجات تازه و جوانـه‌ها
چای یـا قهوه
لیمو ترش تازه

*تعادل بین گوشت‌ها را رعایت کنید. اگر به منظور ناهار گوشت‌قرمز مـی‌خورید، سعی کنید به منظور شام ماهی یـا مرغ بخورید. یـا اگر یک شب گوشت قرمز مـی‌خورید، یک شب مرغ، شب سوم حتما ماهی بخورید، اگر ماهی دوست ندارید، نمـی‌شود آن را از برنامـه غذایی‌تان حذف کنید. الکی کـه نیست! روی امگا3 ماهی هم حساب شده.

*بعضی از آدم‌ها را دیده‌اید کـه بعد از تمام شدن رژیمشان علاوه بر لاغر شدن از ریخت و قیـافه هم افتاده‌اند؟ دلیلش این هست که پروتئین درون این رژیم‌ها کم هست و بدن مجبور مـی‌شود از عضلاتش هم استفاده کند که تا سرپا بمانید. اما این رژیم بـه دلیل داشتن پروتئین کافی کـه از طریق گوشت، مرغ و تخم مرغ بـه دست مـی‌آورید، باعث مـی‌شود کـه فقط چربی‌تان بسوزد ولی به منظور عضله‌تان اتفاقی نیفتد.

*بهتر هست برای سبزیجات تازه‌تان، از سبزیجات رنگی استفاده کنید؛ مثل گوجه، هویج، فلفل دلمـه‌ای و…

مـیان وعده ، حذف نمـی شود اما قطره چکان است!


اگر توقع دارید زمانی کـه رژیم مـی‌گیرید، آب توی دلتان تکان نخورد و گرسنـه نشوید، یعنی یـا به منظور لاغر شدن خیلی مصمم نیستید یـا کلا تعریف درستی از رژیم ندارید!
سلامتی و زیبایی حق افرادی هست که اراده بهتر و قوی‌تری دارند. همـین یک مـیان وعده را بخورید و شکر خدا را کنید این مـیان وعده را یـا درون فاصله صبحانـه که تا ناهار بخورید، یـا درون فاصله ناهار که تا شام.

1 لیوان آب گوجه فرنگی یـا
شیر کم‌چرب یـا
یک عدد موز کوچک

*به همان دلیلی کـه قرار شد کرفس را جانشین آب کرفس نکنید، نمـی‌توانید بـه جای آب گوجه فرنگی هم خود گوجه را بخورید.

*گوجه فرنگی حاوی ویتامـین‌های A، B و C، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن هست و باعث مـی‌شود هم انرژی بدنتان تامـین شود و هم سیستم‌های ایمنی‌تان تضعیف نشوند. بنابراین وقتی رژیم مـی‌گیرید با کوچک‌ترین چیزی کارتان بـه دکتر و سرم و آمپول نمـی‌رسد!

*به جای موز هم مـیوه دیگری را جایگزین نکنید. موز 422 گرم پتاسیم دارد کـه هم بـه انقباض ماهیچه‌ای کمک مـی‌کند و هم سوخت و‌ساز بدنتان را افزایش مـی‌دهد. درست مثل این هست که درون حال ورزش هستید!

هشدارها
*اسم این رژیم، رژیم شوک هست و با گرفتن آن روزانـه فقط 1000 کالری بـه بدنتان مـی‌رسد. این رژیم درون دهه 30 و بین هنرپیشـه‌های هالیوودی خیلی پرطرفدار بود. چون درون مدت زمانی کوتاه، حسابی باربی مـی‌شدند!

*این رژیم فقط مخصوص 7 که تا 10 روز است. تحت هیچ شرایطی بیشتر از این نگیرید کـه خونتان پای خودتان است!

*همراه این رژیم با ورزش الزامـی است. اگر حس پیـاده‌روی روزانـه ندارید، دنبال نتیجه درست و حسابی هم نباشید.

*در این رژیم فقط نوع غذاهایی کـه باید بخورید مشخص شده است. مـیزانش دست خودتان است. فقط یـادتان باشد کـه قرار نیست خودتان را گول بزنید. قرار هست لاغر شوید، بعد فقط بـه اندازه‌ای بخورید کـه سیر شوید نـه بیشتر.

*یـادتان باشد کـه مواد غذایی این رژیم را حتما بدون نان بخورید!

توصیـه
هیچ رژیمـی بدون فعالیت‌ بدنی یـا همان ورزش بـه هیچ دردی نمـی‌خورد. یـادتان باشد کـه پیـاده‌روی از نان شب هم واجب‌تر است. پیـاده‌روی هم اصول و روش دارد.

*کفشتان مناسب باشد، با کفش پاشنـه‌بلند پیـاده‌روی نکنید. همـین روزهاست کـه از شدت کمردرد نتوانید از جایتان تکان بخورید!

*وسیله سنگین نداشته باشید، این وسیله سنگین را نـه درون دستتان بگیرید، نـه روی شانـه‌هایتان بیندازید. که تا مـی‌توانید سبک پیـاده‌روی کنید.

*پیـاده‌روی حتما مستمر باشد، جلوی هر مغازه‌ای مـیخکوب نشوید و دوباره بـه راهتان ادامـه بدهید! اگر قرار هست نیم ساعت پیـاده‌روی کنید، دقیقا تمام این نیم‌ساعت را بـه طور مفید پیـاده‌روی کنید.

* با نظم قدم بردارید، اول جوگیر نشوید و تند تند قدم برندارید کـه آخر پیـاده‌روی یک لاک‌پشت هم بتواند ازتان جلو بزند! از همان اول با یک ریتم خاص قدم بردارید.

*در سربالایی نروید، این تصور غلط کـه هر چه بیشتر عرق کنید، زودتر لاغر مـی‌شوید را از ذهنتان پاک کنید. عرق نشانـه سوزاندن چربی نیست، یک فعالیت طبیعی به منظور دفع گرمای بدن است. یک لیوان کـه آب بخورید، دوباره بـه پله اول برمـی‌گردید!

ضد توصیـه
*این درست کـه در زمان ابوعلی‌سینا بـه چاقی «ام‌الامراض» مـی‌گفتند. اما این دلیل نمـی‌شود کـه برای از بین بردن این ام‌الامراض، هزار و یک مرض دیگر هم بگیرید! آن هم با این نسخه‌های نامعقول!

*قرص‌های ضد اشتها: این قرص‌هایی کـه مثل نقل و نبات مـی‌خورید که تا اشتهایتان کم شود، دمار از روزگار تان درون مـی‌آورند. افزایش ضربان قلب، فشار خون، یبوست، کم‌خونی، تشنگی زیـاد، اضطراب، گیجی، خشکی دهان و سردرد علائم این قرص‌ها هستند. این قرص‌ها را حتما حتما یک پزشک یـا یک رژیم‌درمان توصیـه کند.

*بالن معده: این هم یک راه به منظور کم اشتهاست. بـه این ترتیب کـه یک کیسه بـه اندازه تخم‌مرغ درون معده مـی‌گذارند که تا فضای معده را پر کند و اشتها را کم کند. اما این روش هم به منظور هری توصیـه نمـی‌شود.

*عمل‌های جراحی: این عمل‌ها فقط به منظور افرادی کـه اضافه‌وزنشان از 30 کیلو گذشته باشد و هیچ توانی به منظور وزن کم نداشته باشند، توصیـه مـی‌شود؛ آن هم فقط بـه دستور پزشک متخصص. سرخود سراغ این عمل‌ها نروید کـه کمترین عارضه‌شان عفونت‌های وسیع الطیفی هست که خدای نکرده درون نـهایت حتی مـی‌تواند بـه مرگ هم منجر شود.

تست BMI
برای اینکه بدانید بدنتان درون چه وضعی هست و از نظر علمـی وزن نرمال دارید یـا دچار اضافه وزن یـا چاقی هستید، حتما تست Body mass index یـا همان BMI را انجام بدهید. فقط یـادتان باشد این فرمول به منظور گروه سنی بالای 18 سال است. اگر BMIتان:

بین 15 که تا 19 باشد، لاغر هستید.

بین 19 که تا 25 باشد، وزنتان نرمال است.

بین 25 که تا 30 باشد، اضافه وزن دارید.

بین 30 که تا 35 باشد، چاقی درجه یک (متوسط) دارید.

بین 35 که تا 40 باشد، چاقی درجه دو (شدید) دارید.

40 بـه بالا باشد، چاقی درجه سه (مفرط) دارید

: رژیم تضمینی دو ماهه




[رژیم لاغری ۱۰ روزه به منظور آب چربی های اضافه رژیم تضمینی دو ماهه]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 09:25:00 +0000